Pagina's

maandag 3 november 2014

Happy Halloween

31 oktober. Halloween. De tijd dat de spoken uit de huizen komen, de heksen hun brouwseltjes brouwen en de doden opstaan uit hun graven. In Nederland doen we eigenlijk niet zo veel aan Halloween. Waarom niet is me een raadsel, vandaar dat ik ook mijn eigen Halloweenfeestje hield. Happy Halloween!



Dus Halloween, de feestdag met pompoenen, snoepjes en heerlijk enge kostuums. Een vriend ging als enge clown en een vriendin als Bloody Mary. Een vriendin ging als verpleegster en weer een ander als puppyhond (wat hier eng aan is, geen idee). De grote vraag natuurlijk was hoe ik ging. Nou, dit jaar ging ik als.... Cruella de Vil. 


Cruella de Vil is een griezel. Ze is de definitie van griezel. Als je griezel opzoekt in een woordenboek dan staat er een plaatje van Cruella de Vil. Daarom, vond ik, was ze de ideale personage om mijn Halloween mee te vieren. Helemaal op zijn Cruella's inclusief zwart wit haar ging ik op pad en arriveerde op het feestje. Het was een geweldig feestje, goede muziek (denk aan thriller - Michael Jackson en This is Halloween - Marilyn Manson) Wel was er een jongen verkleed als dalmatiƫr en hij was niet bij me weg te slaan. Opeens begreep ik waarom Cruella een hekel heeft aan Dalmatiƫrs en waarom ze het liefst eigenhandig het vel van hun lichamen af wilde rukken...

Maar goed, Halloween. Hoe vier je nog meer Halloween naast verkleed naar Halloween feestjes gaan?  Uhm nou, horrorfilms kijken. Nou in dit geval horrorseries. Horrorserie. American Horror story. Compleet met horrorsnacks op de bank en met vriendinnen (nodig geen jongens uit, die vinden het om een of andere rare reden hilarisch om je te laten schrikken. Vijf keer op rij...) lekker griezelen terwijl de regen tegen het raam tikt en de wind rond het huis suist. 

Ohja en om de traditie nog een beetje in stand te houden: Wat is halloween zonder pompoen snijden? Pompoen, mesje, smurrie, een beetje creativiteit en... Say Cheesee... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten