Pagina's

dinsdag 28 oktober 2014

Avonturen in Algarve





Aaah *zucht* zonsopgangen, zonnebaden, rondlopen in zomerjurkjes en mijn lichaamsgewicht aan ijsjes eten. Op vakantie in de herfstvakantie met als eindbestemming Portugal. Portugal met haar  witte stranden, blauwe zeeën, temperaturen van boven de 25. Op vakantie naar de Algarve met alles erop en eraan.
Zeven dagen méditerranée.  
Klinkt dat niet als muziek in de oren? Nou, bij mij wel. En iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik deze week dan ook dansend heb doorgebracht. Letterlijk. Gelukkig heb ik de niet stil kunnen zitten genen niet van een vreemde en gingen we met het hele gezin op pad. Tot grote ergernis van mijn zusje die haar dagen liever doorbracht op een bedje bij het zwembad. Maar mijn ouders, mijn broertje en ik wilden op stap, op zoek naar avontuur. Vier tegen één. De meerderheid wint. Lang leve de democratie! :)

Zo kwam het dus dat we al gelijk op de dag van aankomst op avontuur gingen. Op zoek naar dolfijnen. Nog niet zo lang geleden (een jaar of 8) was ik helemaal verslaafd aan de boekenserie over Jody en haar zoektocht naar dolfijnen. Helemaal onder de indruk van de boeken, maakte ik een belofte aan mezelf. Ooit, op een dag, het maakt niet uit wanneer, maar ooit eens in mijn leven zou ik zelf in de voetsporen van Jody treden en opzoek gaan naar dolfijnen. En die dag bleek mijn eerste dag in Portugal te zijn. 20 oktober 2014. En raad eens, we hebben ze gevonden hoor :)



Dag 2. We zaten niet heel ver van Albufeira af. Een prachtig stadje, geweldige zandsculpturen en een geweldig uitgaansleven. Er is een oud gedeelte en een nieuw gedeelte. Een winkel gedeelte en een strand gedeelte. Het is zoals de MacDonalds. Leuk voor iedereen, ook voor de Kuipertjes. Zeker een bezoekje waard dus.






Op dag drie stond de Spaanse grens op de planning. Langs schattige dorpjes, vooral vila real de santo antonio is erg schattig, en sinaasappelboomgaarden begaven we ons richting oosten in ons gehuurde fiatje 500 :) De nostalgie spatte er vanaf. Dan hebben we nog het bergen beklimmen en kurkboomgaarden bezoeken in het  binnenland op onze vierde dag en naar het eind van de wereld op dag vijf. 



Dag zes werd onze luierdag. Heerlijk luieren aan het zwembad en aan zee. Op een bedje liggen en verder niets doen behalve genieten van de  brandende zon op je huid. Dag zeven, de laatste dag in Le Portugal, was de ozo gevreesde reis dag. Want ja, er is een tijd van komen en ook een tijd van gaan. En die tijd van naar huis gaan is na zes dagen toffe ervaringen en avonturen aangebroken. Gewapend met een krant en Thai thee het vliegtuig in. Dag Portugal en hopelijk, wie weet, nog tot ziens. 







2 opmerkingen:

  1. ik snap dat het lastig is om te gaan na zes dagen maar meestal heb ik na 9 dagen ook wel zo'n gevoel van, hé lekker naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb ik ook vaak, het is leuk om daar te zijn, maar vaak nog leuker om je vrienden weer te zien, de hond weer te knuffelen en gewoon lekker in je eigen bed te slapen, hoewel ik het niet erg had gevonden om het weer, het zwembad en het uitzicht mee naar huis te nemen :p :)

      Verwijderen